Tort dla Kacperka z masą cukrową

Tort gotowy :) Sąsiadka już dostała sms'a, że może odbierać zamówienie :D hehehehe

Tort był robiony wg. mojego podstawowego przepisu. Tym razem na życzenie sąsiadki z bananami :) Biszkopt zrobiłam z podwójnej porcji, bo starą małą tortownicę wywaliłam, a nowa jest wielka 28cm. I powiem, że idealnie. Nie wiem ile tort ma kg, ale stawiam na jakieś 3 kg :) +/- Raczej na + ;) hehehe

Mój wynalazek ułatwiający życie, w czasie robienia tortów. Miałam kupić taką obrotową tacę. Ale jakiś czas temu wpadłam na genialny pomysł (tak mi się wydaje ;p ) Kiedyś dawno wpadłam na mądry pomysł i kupiłam taki najprostszy Twister do ćwiczeń. Oczywiście nie ćwiczyłam na nim i teraz leży...o taki
Nooo i odwróciłam do góry nogami i na nim robiłam tort :)


Masa cukrowa jest po prostu BOOOOSKA :) Tak więc zostaje wpisana do moich ulubionych przepisów. Na prawdę szybka i tania. POLECAM :) U mnie jakimś cudem wyszło dużo cukru pudru :) Więc lepiej mieć więcej. Niż za mało.

Masa cukrowa:

*1-2 kg cukru pudru
 *50 gram glukozy w proszku
 *4 łyżeczki żelatyny
 *70 ml zimnej wody
 *3 łyżeczki margaryny
 *olejek migdałowy


Zalać żelatynę zimną wodą, odstawić na ok 5 minut

Postawić żelatynę nad parą wodną , mieszać aż się rozluźni.

Wsypać glukozę.

Uważać, żeby papka się nie zagotowała!

Jeśli tak się stanie należy zacząć proces przygotowania od nowa.

Dodać margarynę i zdjąć miskę z ognia zanim tłuszcz całkowicie się roztopi
Wlać olejek migdałowy

Połączyć papkę z cukrem pudrem, wyrabiać aż masa będzie plastyczna, cukier puder należy dosypywać stopniowo. Jeśli uznasz, że masa ma odpowiednią konsystencję to nie dosypuj więcej .

Jeśli masa jest zbyt klejąca dodaj cukru, jeśli będzie zbyt sucha dodaj margaryny.

Gotową masę można wałkować na blacie posypanym mąką ziemniaczaną.

Masę można barwić barwnikami spożywczymi. Ja miałam takie sypkie, ale koleżanka Aga od której jest przepis poleca żelowe. Sypkie jak najbardziej też się sprawdziły i tańsze. Pewnie kilka min. dłużej trzeba wyrabiać.

Ogólnie wyrabianie masy trwa jakieś 10-15 min :) Ja robiłam wszystko w rękawiczkach :) Ostrzegam masa baaardzo się lepi. Jednak powolutku dodawałam cukru pudru i wyszło rewelacyjna. Na prawdę POLECAM!!!!

Podzieliłam na kilka części i do każdej dodawałam barwnik spożywczy.  Owijałam w między czasie folią spożywczą.

Dobra dosyć gadania, to moje dzieło. Motyw przewodni to bajka "Tomek i Przyjaciele"




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty