niedziela, 31 stycznia 2016

Tort piętrowy

Z okazji przejścia mojej mamy na zasłużoną emeryturę upiekłam pyszny tort z bitą śmietaną, mandarynkami i czerwoną porzeczką. Którą miałam jeszcze zamrożoną :)

Biszkopty piekłam jak zwykle ten sam i sprawdzony :)

Dolny tort, a właściwie tylko środkowa warstwa była nasączona mocną kawą rozpuszczalną z 1 łyżeczką wódki. Alkoholu prawie nie czuć.

Górny biszkopt, był dla dzieci z bitej śmietany i pokrojonymi mandarynkami.

Czekoladowe róże zrobiłam z sylikonowej formy. Genialne!



Smacznego :)

środa, 27 stycznia 2016

Sok pomarańczowo jabłkowy

Trafiłam na bardzo kwaśne pomarańcze, więc zmieszałam je z bardzo słodkimi jabłkami :) Dużo lepszy :)

Jabłko
Wartość odżywcza(w 100g produktu ze skórką)-źródło

Wartość energetyczna 52 kcal = 218 kJ
Białka 0,26 g
Węglowodany 13,81 g
Tłuszcze 0,17 g
Błonnik 2,4 g
Witaminy
Witamina C 4,6 mg
Witamina B1 0,017 mg
Witamina B2 0,026 mg
Witamina B3 (PP) 0,091 mg
Witamina B6 0,041 mg
Witamina B11 0,003 mg
Witamina A 0,003 mg
Witamina E 0,18 mg
Witamina K 0,002 mg
Makroelementy
Fosfor 11 mg
Wapń 6 mg
Magnez 5 mg
Potas 107 mg
Sód 1 mg
Mikroelementy
Żelazo 0,12 mg
Cynk 0,04 mg
Wartość odżywcza w 100g- źródło

Kalorie (wartość energetyczna) 47 kcal / 197 kJ
Białko 0,94 g
Tłuszcz ogółem 0,12 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 0,015 g
Kwasy tłuszczowe jednonienasycone 0,023 g
Kwasy tłuszczowe wielonienasycone 0,025 g
Kwasy tłuszczowe omega-3 0,007 g
Kwasy tłuszczowe omega-6 0,018 g
Węglowodany 11,75 g
Błonnik pokarmowy 2,4 g
Witamina A 225 I.U.
Witamina D 0 I.U.
Witamina E 0,18 mg
Witamina K 0 µg
Witamina C 53,2 mg
Witamina B1 0,087 mg
Witamina B2 0,040 mg
Witamina B3 (PP) 0,282 mg
Witamina B6 0,060 mg
Kwas foliowy 30 µg
Witamina B12 0 µg
Kwas pantotenowy 0,250 mg
Wapń 40 mg
Żelazo 0,10 mg
Magnez 10 mg
Fosfor 14 mg
Potas 181 mg
Sód 0 mg
Cynk 0,07 mg
Miedź 0,05 mg
Mangan 0,03 mg
Selen 0,5 µg
Fluor ~
Cholesterol 0 mg
Fitosterole ~

Należy zachować umiar w piciu soku z pomarańczy, gdyż duże ilości wypijanego soku dostarczają do organizmu więcej cukru, a tym samym kalorii, niż jedna zjedzona pomarańcza średniej wielkości, która zawiera około 18 gramów cukru i 100 kcal, podczas gdy półlitrowa butelka soku zawiera około 42 gramy cukru i dostarcza 225 kca


Smacznego :)

poniedziałek, 25 stycznia 2016

Sok mandarynkowy

NAJLEPSZY!!!! 
Dzieci go uwielbiają, bo jest słodziutki i po prostu pyszny. 
Dla 2 dzieci czyli na 2 kubki potrzebujemy ok 10 dużych mandarynek.
Wybierajmy ładne, bardzo pomarańczowe i żeby skórka odchodziła. Taka za duża o 3 rozmiary ;p hahaha W tedy mandarynki są słodkie i pyszne :) 


Wartość odżywcza mandarynek (w 100 g)
Wartość energetyczna - 53 kcal
Białko - 0.81 g
Tłuszcz - 0.31 g
Węglowodany - 13.34 g (w tym cukry proste: 10.58 g)
Błonnik - 1.8 g
Woda - 85.17%

Minerały:
Wapń - 37 mg
Żelazo - 0.15 mg
Magnez - 12 mg
Fosfor - 20 mg
Potas - 166 mg
Sód - 2 mg
Cynk - 0.07 mg

Witaminy:
Witamina C – 26.7 mg
Tiamina – 0.058 mg
Ryboflawina – 0.036 mg
Niacyna - 0.376 mg
Witamina B6 - 0.078 mg
Witamina A – 681 IU
Witamina E - 0.20 mg

Źródło danych: USDA National Nutrient Database


Smacznego :)

piątek, 22 stycznia 2016

Ryż w 3 min

Na obiad Chińszczyzna  z ryżem. Ryż pierwszy raz gotowałam w szybkowarze ;) Jakoś miałam wątpliwości ;p hahaha Jednak dzisiaj spróbowałam i udało się :D

Składniki:
*500g ryżu
*700ml wody
*sól

Ryż kilka razy wypłukać w zimnej wodzie. Przełożyć do szybkowaru, wlać wodę i osolić.

Zamknąć szybkowar i postawić na maksymalnym ogniu do zagotowania się.

Jak się zagotuje zmniejszyć ogień do minimum i ustawić zegar na 3min.

Po tym czasie odparować lub włożyć garnek pod zimną wodę, żeby zmniejszyć ciśnienie. Tak jest w starszych szybkowarach jak mój :)

Dopiero jak opadnie wskaźnik możemy otworzyć i ryż gotowy :)

Genialny, prosty i szybki sposób :) Ryż sypki!

Smacznego :)

środa, 20 stycznia 2016

Pyszne i zdrowe soki z wyciskarki- sok z pomelo

Od miesiąca co dziennie pijemy soki ze świeżo wyciśniętych owoców i warzyw.
Dzieci niechętnie jedzą warzywa i owoce. Jeżeli już coś zjedzą to po kawałku. A pijąc sok np. jabłkowy to na 1os. potrzebujemy 2 średnich jabłek. Mało które dziecko zje 2 jabłka. Z pomarańczami tak samo :)

Ale od początku :) Potrzebujemy sprzęt do wyciskania soków :)
 Każdy zna sokowirówkę jednak uwierzcie mi, że soki z sokowirówki są takie sobie w smaku, a soki z wyciskarki genialne!!!! To trzeba spróbować, żeby zobaczyć różnicę w smaku i wyglądzie też.

Wrzucam super porównanie ze str. Akademia witalności.pl


I teraz moje spostrzeżenia z wyciskarką:
*Rzeczywiście ma mało odpadów, marchew jest sucha, ale np. mandarynki, pomelo, pomarańcze przepuszczam 2-3x i jeszcze się wyciśnie :)

*potwierdzam, że obroty są wolne i nie podgrzewa surowca, soki robimy szybko, mimo wolnych obrotów.

*Nie rozwarstwiają się tak jak w sokowirówce i nie ma prawie wcale piany np. w soku jabłkowym z sokowirówki jest  80% piany i 20% soku. A sok z wyciskarki to 98% soku i 2% piany.
Sok z marchewki rozwarstwia się dopiero po jakimś czasie i to też bardzo niewiele.

*Bardzo cicha

*Szybko się myje- przypominam, że ja nie lubię zmywania ;p hahaha

*Ceny różne. Jeśli kogoś stać na droższą to śmiało może szaleć, ja kupiłam jedną z najtańszych wyciskarek Severin ES 3567
Dosyć o sprzęcie, czas na sok :)

Obieramy z żółtej skórki i z tej białej też. Pomelo ma bardzo grubą skórę i jeżeli nie obierzemy z tej białej (a jest tego sporo) wyjdzie bardzo gorzki sok.
Po obraniu jest dużo lepszy- wypróbowałam i tak i tak :)

Jutro kolejne soki :) Smacznego :)

sobota, 16 stycznia 2016

Pulpeciki :)

Dawno nie robiłam pulpecików, więc dzisiaj od rana zrobiłam pyszne pulpeciki w sosie pomidorowym :) Sos zrobiłam sama tzn wycisnęłam sok z pomidorów za pomocą wyciskarki :)

A teraz moje ulubione urządzenie... obieraczka do warzyw :) Nie lubię obierać ziemniaków. Nie wiem dlaczego, ale po prostu nie lubię i szkoda mi czasu ;p hahaha Za pomocą  tej obieraczki garnek ziemniaków dla 4 osób, obieram w 5min- specjalnie mierzyłam czas :) Genialny wynalazek :) Jest na baterię lub można podłączyć pod wzmacniacz. Wybrałam rozwiązanie nr. 2 bo tańsze na dłuższą metę :)

Ziemniaki lub inne warzywa czy owoce muszą być ładne i równe, kupuję więc na wagę, a nie w paczkach :) Nie jest to jakieś wielkie utrudnienie :)

Na górze i dole zostaje troszkę nieobranego ziemniaka, ale to i tak idzie szybko z obieraniem...obieraczka obiera kolejnego ziemniaka, a ja nożykiem obieram górę i dół  ziemniaka już wcześniej obranego przez obieraczkę. Idzie szybko i płynnie.

Maszyną obieram głównie ziemniaki i jabłka :)  Najlepiej obierają się twarde i równe warzywa i owoce. Miękkie już troszkę gorzej :)



Tutaj jest przepis na PULPETY W SOSIE POMIDOROWYM 

Smacznego :)