Ryż w 3 min

Na obiad Chińszczyzna  z ryżem. Ryż pierwszy raz gotowałam w szybkowarze ;) Jakoś miałam wątpliwości ;p hahaha Jednak dzisiaj spróbowałam i udało się :D

Składniki:
*500g ryżu
*700ml wody
*sól

Ryż kilka razy wypłukać w zimnej wodzie. Przełożyć do szybkowaru, wlać wodę i osolić.

Zamknąć szybkowar i postawić na maksymalnym ogniu do zagotowania się.

Jak się zagotuje zmniejszyć ogień do minimum i ustawić zegar na 3min.

Po tym czasie odparować lub włożyć garnek pod zimną wodę, żeby zmniejszyć ciśnienie. Tak jest w starszych szybkowarach jak mój :)

Dopiero jak opadnie wskaźnik możemy otworzyć i ryż gotowy :)

Genialny, prosty i szybki sposób :) Ryż sypki!

Smacznego :)

Komentarze

  1. Ryżu jeszcze w szybkowarze nie gotowałam chyba czas najwyższy. Czas to pieniądz :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty