Pączki

Ostatnio kupiłam genialny przyrząd do pączków z dziurką 😊 Podeszłam do niego z dystansem, bo z tymi wynalazkami "ułatwiającymi" życie to różnie bywa 😋 Czasami zamiast ułatwić jakieś czynności to przeciwnie komplikują je. Jednak to urządzenie jest proste i genialne 😊 Po prostu wyciskamy ciasto na olej. Im więcej ciasta wypuścimy tym większe będą pączki i na odwrót. Im mniej ciasta tym pączusie mniejsze, ale z większą dziurką.

Filmik nakręciłam, niestety usunęłam przez przypadek 😒 Spokojnie na YouTube jest już chyba wszystko, więc znalazłam filmik u mrtgrizzly

Jeżeli ktoś nie ma i nie może kupić to można wypróbować z rękawem cukierniczym i większą końcówką. Nie będą to pączki, a takie patyki. Coś na styl hiszpańskich Churros.

A może da się nakładać dużą łyżką. Wyjdą okrągłe.

Oba pomysły trzeba by było wypróbować, bo ja robiłam tylko tą maszynką.

Pączki są pyszne. Pierwsze jakie zrobiłam zabraliśmy w odwiedziny do znajomych. Bardzo szybko znikały 😋 Dorośli dla dobra dzieci "musieli" zjeść większość 😋😄 hahahaha



Pączki wlewałam na dobrze rozgrzany tłuszcz. Powinien on mieć temperaturę około 170-180 stopni – w zbyt wysokiej temperaturze pączki za szybko się przypalą z wierzchu, pozostając w środku surowe, w zbyt niskiej wchłoną za dużo tłuszczu. 


Składniki na ok +/- 28szt pączków:
*1/2 kg mąki
*80-100g cukru pudru
*3 jajka
*200g kwaśnej śmietany 18%
*1/2 opakowania proszku do pieczenia
*200ml letniego mleka
*2 łyżki rumu (nie mam nie dodawałam)
*1/2 olejku rumowego 
*olej do smażenia




Białka oddzielić od żółtek i ubić z odrobiną soli na sztywną pianę.

Dodać resztę składników i zmiksować.

Przykryć ściereczką  lub folią spożywczą i odstawić w ciepłe miejsce na 15-20min.

Ciasto nakładać łyżeczką do urządzenia do pączków i wyciskać na rozgrzany olej.


Piec z każdej strony na złoty kolor. Pierwsze sztuki jak zwykle najdłużej się pieką. Kolejne dosłownie chwilkę.
Wyciągać na papierowy ręcznik, żeby osiąkły z oleju.


Posypać cukrem pudrem lub zrobić jakąś ulubioną polewę.

Smacznego 😊😍

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty