Ziarna starożytne z pieczarkami i boczkiem

Tak jak wcześniej pisałam wygrałam 4 opakowania mieszanek ryżowo-kaszowych 😊 I tak stopniowo je wykorzystałam.

Najlepsze są z warzywami. Dzisiaj była już ostatnia paczuszka😞 czyli "Ziarna starożytne". Ryż brązowy,kasza gryczana, bulgur z pszenicy i kasza jaglana. Miałam też 1 torebkę kaszy jęczmiennej, więc też dodałam.

W sumie to danie jednogarnkowe :)

Składniki:
*1op. 350g mieszanki z Monini Ziarna starożytne lub inne 😉
*1 paczuszka 125g kaszy jęczmiennej
*3/4 szklanki suszonych warzyw
*1kg pieczarek
*2 cebule
*500g boczku wędzonego, gotowanego- chudego
*sól, pieprz
*olej


Pieczarki umyć, pokroić w plasterki i wrzucić do dużego szybkowaru. Osolić i delikatnie podlać olejem.

Po chwili pieczarki puszczą wodę, poddusić. Jak przestaną puszczać wodę, odlać cały płyn do miseczki. A pieczarki dalej podsmażać na oleju.

W tym czasie kroimy w kosteczkę cebulę. Dodaję do pieczarek.

Pieczarki z cebulą się podsmażają, a ja kroję boczek w kostkę i też dodaję do garnka.

Wszystko razem podsmażamy.

W sumie to prawie koniec pracy nad obiadem  😊 Reszta zrobi się już prawie sama 😋

Do podsmażonych pieczarek z cebulą i boczkiem wsypuję wszystkie kasze oraz suszone warzywa.

Przelewam wodę z pieczarek do miarki. Wyszło mi 350ml aromatycznego płynu pieczarkowego.
Dolewam jeszcze wody do 1,3 litra i przelewam do szybkowaru. Mieszam wszystko, doprawiam solą, pieprzem i zamykam szybkowar.

Stawiam na dużym gazie do zagotowania. Po zagotowaniu zmniejszam gaz na min., ustawiam zegar na 7min.

Jak zegar zadzwoni to wyłączam gaz i zostawiam szybkowar, żeby sam przestygł.

Kasze w tym czasie dojdą i będą idealne.

Przed podaniem posypać świeżą natką.

Smacznego 😊

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty