Pizza, Sos pomidorowy, Zielony sos,

Natrafiłam w Polo bazylię w doniczce, więc na jutro robię pizzę. A z bazylii zrobię ulubiony sos Marka-Zielony sos al'a Pesto :) tańsza wersja ale równie smaczna :) a to chyba najważniejsze.

Zielony sos


-pęczek bazylii
-pęczek natki pietruszki
-ząbek czosnku
-1/2 szklanki oliwy
-sól, pieprz, cukier, cytryna

Zieleninę drobno posiekać i dodać resztę, powinien powstać gęsty zielony sos. Sos można podawać do pizzy, z makaronem, krewetkami ...

Zrobię dzisiaj to akurat do jutra się przegryzie :)










Sos czosnkowy  mam zrobiony. Przepis podałam poniżej 26 lutego do szaszłyków.

Do posmarowania pizzy:

Sos pomidorowy

-koncentrat pomidorowy
-czosnek-ok 2 zgniecionych ząbków
-bazylia
-przyprawa do pizzy

Wszystko wymieszać i koniec :)

A teraz sprawdzony i przepis na ciasto


Pizza-ciasto


- 1 szklanka ciepłej wody,
- 2 łyżki oleju,
- 0,5 kg mąki,
- 40g drożdży,
- 0,5 łyżeczki cukru,
- 1 łyżeczka soli ,



Ciasto wyrabia mi maszyna do chleba ;p hehehe  Dodaję do maszyny w takiej kolejności jak jest podane.


Dla os. bez maszyny:
Drożdże rozpuścić z cukrem i wodą dodać 4 łyżki mąki , wymieszać i odstawić żeby trochę wyrosło, do rozczynu dodać resztę mąki, sól i wyrobić ciasto.


Gotowe ciasto rozłożyć na blachę-ja robię na tej czarnej, płaskiej co są w piekarniku jak się kupuje :) Podsypuję mąką i ręcznie rozkładam. Brzegi zostawiam ciut grubsze.


Nałożyć sos pomidorowy, a na to farsz. U mnie pieczarki-jeśli mam takie starsze i są suche to już nie podsmażam, ale świeże radzę podsmażyć na patelni, bo puszczają bardzo dużo wody i pizza jest wodnita ;/


Cebula pokrojona w cienkie plasterki, czerwona papryka, pokrojone oliwki  (my uwielbiamy, łącznie z Gabi) salami i dużo startego żółtego sera :)


Do nagrzanego piekarnika-termoobieg.


ok 20-25 min w temperaturze 180st. :)


SMACZNEGO :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty