Krokiety ziemniaczane nadziewane serem, parówką i pieczarkami

Od soboty i niedzieli zostało mi ugotowanych ziemniaków. I tak sobie pomyślałam o krokietach, których daaaawno nie robiłam. Łooo będzie z 4 lata :) hahahaha Dobry, tani i pyszny obiad :)

Jest trochę paprania...ale za to na 3 dni spokoju ;) Można zrobić z połowy porcji.

Wyszło mi 16 wielkich krokietów-obiad na 2-3 dni mam z głowy ;p hehehehe



Ciasto:
*1,5 kg gotowanych ziemniaków
*270 g mąki pszennej
*koperek
*2 jajka
*sól

Nadzienie:
*1 duża cebula
*6-8 parówek lub mięso mielone, albo kurczak
*pieczarki ok 300g
*starty żółty ser ok 300-400g
*sól, pieprz,

Dodatkowo:
*bułka tarta,
*3 jaja
*olej do smażenia
*mąka

Cebulę posiekać w drobna kostkę, podsmażyć na oleju. Odstawić do ostygnięcia.

Parówki, pieczarki pokroić w plasterki lub kostkę, też podsmażyć i odstawić.

Połączyć ze sobą wszystkie składniki farszu. W razie czego doprawić. np. ziołami :) Jak kto lubi.

Ostudzone ziemniaki przepuścić przez praskę lub zmiksować.

Dodać  mąki i jajka, koperek, sól zagnieść ciasto lub zmiksować. W razie czego dodać jeszcze mąki.

Nabierać dużą porcję masy ziemniaczanej  i rozpłaszczyć ją na dłoni, a na środek nałożyć czubatą łyżkę dużo farszu.

Zaklejać i formować podłużne krokiety. Najlepiej wychodzi jak się robi podobnie do pierogów. Tyle tylko, że są dużo większe ;)

Obtaczać w jajku, bułce tartej i smażyć na głębokim oleju na złoty kolor, podawać z jakąś słodką surówką lub sosami.

Pyyycha :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty