Bułeczki cynamonowe

I jak tu nie jeść słodkiego? :) Wczoraj wieczorem oglądałam i oczywiście nagrałam program ,,Chef at home 2'' Michael'a Smith'a (Domowy kucharz). Ale znalazłam też na stronie Kuchni+.

Właśnie ciasto wyrasta. Ciekawe czy mi wyjdzie, bo jakoś nie mam ręku do drożdżowego ciasta :) Śmieję się z mamą, że jej zawsze drożdżowiec wychodzi, a mi serniki :)

Przepis prosty i tani. Szybki raczej nie, bo ciasto musi wyrastać. Na dworze upał, więc owinęłam miskę z ciastem ręcznikiem i wystawiłam na słoneczko na balkonie :) Mam nadzieję, że jednak mi bułeczki wyjdą, bo chcę je zabrać na plac zabaw o 17 :)

W przepisie jest brązowy cukier, bo podobno dużo lepszy w smaku, ale Marek mi rano nie kupił (dla odmiany zapomniał) więc robię ze zwykłym cukrem.

Składniki słodkiego ciasta drożdżowego:
240 ml mleka
115 g masła
100 g brązowego cukru lub zwykłego
1 łyżka ekstraktu wanilii
1 łyżeczka soli
1 paczuszka suszonych drożdży
5 szkl. mąki
4 jaja

Składniki farszu cynamonowego:
115 g masła o temperaturze pokojowej
200 g brązowego cukru lub zwykłego
2 łyżki mielonego cynamonu

Składniki lukru:
1 łyżka ekstraktu wanilii
4 łyżki śmietany
110g cukru pudru

Przygotowanie:

W rondelku podgrzej na małym ogniu mleko z masłem, brązowym cukrem, wanilią i solą. Nie doprowadzaj do wrzenia, rozgrzej tak, by masło się roztopiło.

W tym czasie odważ połowę mąki do miski robota kuchennego i dorzuć drożdże. Wlej mleko z roztopionym masłem, ubijaj mieszadłem do ciasta, aż powstanie gładka masa.

Dodawaj po jednym jaju, ubijając po każdym na gładką masę.

Zmień mieszadło na hakowe, dosyp resztę mąki.

Wyrabiaj, aż ciasto będzie odchodziło od mieszadła, czyli przez około 5 minut. Przełóż ciasto do lekko natłuszczonej miski, przykryj i pozostaw w ciepłym miejscu, aż podwoi objętość, czyli na 1-2 godzin.

Zagnieć ciasto i zostaw na kilka minut.

W tym czasie wymieszaj starannie masło o temperaturze pokojowej z brązowym cukrem i cynamonem.

Oprósz mąką deskę, ciasto, dłonie i wałek. Rozwałkuj ciasto na prostokąt 45x30 cm.

Równo rozsmaruj masę cynamonową na cieście, pozostawiając 2,5 cm brzeg wzdłuż dłuższego boku. Tak łatwiej będzie skleić roladę. Zwiń ciasno zaczynając od dłuższego brzegu w stronę nieposmarowanego.

Posmaruj wierzch olejem lub roztopionym masłem. Przekrój na 12 lub 16 plastrów.

Połóż każdy na płasko, w równej odległości, na posmarowanej tłuszczem blasze. Pozostaw odkryte, aż ciasto wyrośnie podwajając objętość, a bułeczki połączą się ze sobą.

W tym czasie rozgrzej piekarnik do 175°C. Gdy ciasto wyrośnie, piecz bułeczki przez 40-45 minut.

Kiedy wystygną na tyle, że można wziąć je w dłonie, wymieszaj składniki lukru i polej nim bułeczki.

SMACZNEGO :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty