Ciasto z mirabelkami


Miałam na razie nie piec ciasta, bo piekłam dwa dni temu Amerykańca. ALE wczoraj Werka, Gabi i Julka- koleżanka dziewczynek- pomogły mi zbierać mirabelki. Obiecałam więc, że na dzisiejsze popołudnie i na zakończenie wakacji upiekę placek z mirabelkami :)

Ciasto jest słodko/kwaśne. Dzieciom kwaśny smak nie przeszkadza, bo musiałyśmy spróbować czy dobre Nam wyszło ;p hahaha

Jak tylko wystygł to naszykowałam całą dużą śniadaniówkę ciasta na plac zabaw :)

Wypestkowałam mirabelki, Gabi mieszała składniki, a Weronika układała mirabelki na cieście :)
Te palce na zdj. to palce Weroniki, bo tak jej się spieszyło, żeby poukładać mirabelki na cieście ;) A po włożeniu ciasta do piekarnika, usiadła na podłodze i pilnowała jak rośnie ;) hahahaa












Ciasta na dwa korytka (keksówki).


Składniki:
 * 6 jajek
 * 1,5szkl. oleju rzepakowego,
 * 3 szklanka mąki pszennej,
 * 1 i 1/3 szkl. cukru,
 * 3 łyżeczki proszku do pieczenia,
 * szczypta soli,
 * 1 opakowanie cukru waniliowego,
 * 1/2 aromat waniliowego
 * cynamon z cukrem
 * 3 szklanki wypestkowanych mirabelek.





Mieszamy wszystkie składniki mokre: jajka, olej i aromat waniliowy.

Następnie dodajemy suche składniki: cukier, mąka, proszek do pieczenia, cukier waniliowy, szczypta soli i mieszamy lub na szybko miksujemy.

Jeżeli ciasto będzie bardzo gęste możemy dodać 2-3 łyżki wody.

Ciasto wlać do foremek wyłożonych pergaminem, układamy umyte, wypestkowane i przekrojone na pół mirabelki - skórkami do dołu.

Posypujemy cynamonem wymieszanym z cukrem.

Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy do suchego patyczka (ok. 55-70 minut). Przypominam, że mój piekarnik nie dopieka, dlatego muszę trzymać dłużej ciasto w piekarniku. Do tego mirabelki były baaardzo soczyste, puściły dużo soku i musiałam trzymać aż 70 min.

Smacznego :D

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty