Pierogi z truskawkami

Przepis mojej mamy :)

Zrobiłam 70szt. na szklankę :)

*truskawki
*cukier
*1kg mąki
*7 łyżek oleju
* ok 700ml gorącej wody ok 75 stopni. WAŻNE!!!!

Mąkę wysypać na stół i zrobić kopiec.

Na środku zrobić dołek i wlać olej. Powoli mieszać i dodawać wody. UWAGA GORĄCE. Robiłam w rękawiczkach jednorazowych.

Napisałam ok 700ml, bo to dodaje się na oko powolutku wyrabiając.

Ciasto musi być miękkie,ale nie lepkie :)

Urwać kawałek i rozwałkować, wycinak kółka np. szklanką. Resztę przykryć ściereczką.

Ja wycinam kółka, obsypuję delikatnie mąką i przykrywam ściereczką. I tak kładę je na sobie aż do wyrobienia całego ciasta.

Rozkładam kółka, nakładam po małej truskawce i 0,5 łyżeczki cukru.

Brzegi delikatnie przecieram palcem umoczonym w  wodzie. Tak żeby się ładnie skleiło.

Zamroziłam wszystko. I po południu będzie pyszne jedzonko.

Podawać posypane cukrem i zasmażką z bułki tartej lub z masełkiem i cukrem

SMACZNEGO :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty