Tort z bitą śmietaną i bananami z okazji dnia dziecka

Tort skończony :) Zrobiłam wszystko w ciągu godziny i to na styk. Marka i Gabi wysłałam do piwnicy żeby posprzątali ;) hehehe Wera spała. Dosłownie otwierali drzwi, a ja zamknęłam lodówkę :) Zdjęcia też robione na szybko :) O 15 mają przyjść dziadkowie.

Biszkopt
*6 jajek,
*1 szkl. cukru,
*1,5 szklanki mąki pszennej,
*1 łyżeczka proszku do pieczenia
*3-4 łyżki kakao nie trzeba
*1 łyżeczka octu

Białka ubij na sztywno, pod koniec ubijania dodając partiami cukier.

Do żółtek dodać łyżeczkę octu i dobrze obić.

Powoli dodawaj żółtka, delikatnie mieszając.

Partiami wsypuj przesianą i wymieszaną z proszkiem do pieczenia,kakao mąkę.

Ciasto przełóż do tortownicy o średnicy 26-27 cm (może być mniejsza, choć biszkopt wyrośnie bardzo wysoki, więc lepiej trzymać się tej średnicy).

Piecz w temp. 180 stopni ok. 30-40 minut sprawdzając patyczkiem.

Ja robiłam w większej tortownicy, więc wyszedł ciut niższy i przekroiłam na pół.


Bita śmietana:
*400ml śmietany 30%
*2 fixy do bitej śmietany
*3-4 łyżeczki cukru pudru(jeśli ktoś lubi bardzo słodkie to więcej)

Schłodzoną śmietanę ubić i dodać cukier.

Dosłownie po chwili jak się wszystko połączy dodać fixy i też tylko chwilkę miksować na najwyższych obrotach.

Poncz:
*1/3szkl wody
*2 łyżeczki cukru pudru
*troszkę soku z cytryny-niekoniecznie
*alkohol- dla dorosłych

Dodatkowo:
*owoce np. banany, maliny, truskawki, jagody...

Masa cukrowa:
*1-2 kg cukru pudru
*50 gram glukozy w proszku
*4 łyżeczki żelatyny
*70 ml zimnej wody
*3 łyżeczki margaryny
*olejek migdałowy


Zalać żelatynę zimną wodą, odstawić na ok 5 minut

Postawić żelatynę nad parą wodną , mieszać aż się rozluźni.

Wsypać glukozę.

Uważać, żeby papka się nie zagotowała!

Jeśli tak się stanie należy zacząć proces przygotowania od nowa.

Dodać margarynę i zdjąć miskę z ognia zanim tłuszcz całkowicie się roztopi
Wlać olejek migdałowy

Połączyć papkę z cukrem pudrem, wyrabiać aż masa będzie plastyczna, cukier puder należy dosypywać stopniowo. Jeśli uznasz, że masa ma odpowiednią konsystencję to nie dosypuj więcej .

Jeśli masa jest zbyt klejąca dodaj cukru, jeśli będzie zbyt sucha dodaj margaryny.

Gotową masę można wałkować na blacie posypanym mąką ziemniaczaną.

Masę można barwić barwnikami spożywczymi. Ja miałam takie sypkie, ale koleżanka Aga od której jest przepis poleca żelowe. Sypkie jak najbardziej też się sprawdziły i tańsze. Pewnie kilka min. dłużej trzeba wyrabiać.

Już ostatnio o tym wspominałam. Miałam kupić taką obrotową tacę. Ale jakiś czas temu wpadłam na genialny pomysł. Kiedyś dawno wpadłam na mądry pomysł i kupiłam taki najprostszy Twister do ćwiczeń. Oczywiście nie ćwiczyłam na nim i teraz leży...o taki



Biszkopt odwrócić do góry dnem. Góra będzie spodem...

Ściągnąć delikatnie papier i dół jest już górą, która jest gładziutka :)

Robiłam w dużej tortownicy z jednej porcji, więc biszkopt wyszedł ciut niższy. Dlatego przekroiłam go na pół, a nie na 3 części.

Delikatnie nasączyłam spód ponczem (bez alkoholu) i rozłożyłam banany...

Następnie nałożyłam bitą śmietanę. Pamiętając, żeby zostawić ok 1cm od brzegu, bo bita śmietana NIE MOŻE dotykać masy cukrowej. Roztopi się.



Przykryć górą. Ale już nie nasączać ponczem!


Masę cukrową wyrobić i ewentualnie zabarwić....

Rozwałkować....


Przenieść na tort....U góry tortu widać taką długą rurkę...delikatnie nawinęłam na nią masę cukrową i przeniosłam na tort.
Poobcinałam brzegi....





SMACZNEGO :D

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty