Zawijane bułeczki maślane

Wstałam po 4, żeby wstawić ciasto do maszyny do chleba i poszłam spać. Po 1,5h wstałam i ciasto było gotowe. WIEEEELKIEEE :)


Zrobiłam z podwójnej porcji i wyszło 17szt. Podzieliłam na równe części-  u mnie po ok 90g. Po kolei ważyłam ;)  Nie są to wielkie bułki, bo moje dziewczynki lubią mniejsze. Takie jak kajzerki :) 


Jak pierwsza porcja się piekła to wstały laski i przy II mi już pomagały :D


Upiekły się i Gabi mogła zabrać kanapki do szkoły z pyszną bułeczką :) Oczywiście musiałam od razu robić śniadanie Werce, Gabi stwierdziła, że też zje jedną bułeczkę ;p












Składniki:

*1 szklanka ciepłego mleka
*2 łyżki masła
*1 jajko
*1 łyżka cukru
*½ łyżeczki soli
*3 szklanki maki
*około 30-40g drożdży





Dodatkowo:

*2 łyżki rozpuszczonego masła do smarowania rozwałkowanych placuszków
*1 jajko ubite z 2 łyżkami mleka lub śmietanki do smarowania bułeczek

Jak już napisałam robiłam w maszynie do chleba. Więc wrzuciłam wszystko w podanej kolejności, nastawiłam na program do ciast drożdżowych i po 1,5h było gotowe ;p

Jeśli ktoś jeszcze nie ma maszyny do chleba to podaję jak ręcznie zrobić.

Drożdże wsypać do ciepłego mleka, zostawić na kilka minut, aż pojawią się pęcherzyki.

Masło rozpuścić i dodać razem z mlekiem i drożdżami do pozostałych składników w dużej misce.

Wyrobić na miękkie, gładkie ciasto, przykryć miskę i zostawić do wyrośnięcia na około godzinę.

Ciasto przełożyć na stolnice, podzielić na równe części, każdą rozwałkować na jak najcieńszy, duży placek.

Placuszki smarować rozpuszczonym masłem i zwijać w cieniutkie ruloniki. Każdy rulonik zwinąć w kształcie ślimaczka.

Ślimaczki układać na wyłożonej pergaminem blasze i zostawić do wyrośnięcia na około 40-45 minut.

Rozgrzać piekarnik do 180ºC, wyrośnięte bułeczki posmarować rozbełtanym jajkiem z mlekiem.

Piec około 18-23minut, aż będą jasno złote. Mój piekarnik wciąż fiksuje z temp i nie dopieka, więc trzymałam po 23min. Ale pilnować od 16minuty.

Smacznego :-)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty