Ozdobne czapki Mikołaja na okno

U Nas już czuć Świąteczny nastrój. Choinki marzeń stoją w salonie ;) A na oknach (wszystkich) powieszone czapki Mikołaja. Noo prawie czapki :D

Potrzebne materiały:
*czerwony materiał
*czerwone nici
*biały materiał
*białe nici
*biała wełna

Maszyna do szycia, overlock.

Czerwony materiał kupiłam na Allegro. Idealny czerwony kolor, pasujący do moich zasłon ;p

Zmierzyć okna i narysować na papierze szablon tzn trójkąt równoramienny. Wyciąć z czerwonego materiału odpowiednią ilość trójkątów.

W salonie wyszło mi 7 szt. trójkątów, w kuchni tylko 3 u dzieci 5.

źródło eszkoła

Obszyć wszystkie trójkąty na overlocku lub zygzakiem. Jeżeli mamy overlock to nie musimy podwijać, bo też ładnie wygląda, a jeżeli zygzakiem to musimy niestety poświęcić więcej czasu i jeszcze po podwijać oba boki a.

Z białego materiału. U mnie stare prześcieradło ;) Wyciąć paski o grubości ok 11-12cm.

Z jednej strony podwinąć na dwa razy to będzie góra. Drugą stronę obszyć na overlocku lub zygzaku.

Do obrębionego białego dołu doszywać obok siebie krótsze boki trójkątów b.  Delikatnie mogą na siebie nachodzić.

Po przyszyciu trójkątów do białej listwy przestębnować białą listwę na prawej str.

Na koniec zrobić pompony i doszyć do trójkątów.
Najszybszy sposób na pompony jaki znam :) Im więcej wełny nawiniemy tym będą ładniejsze pompony :)


Odległości mierzyłam centymetrem i zawiązywałam  kawałkiem wełny.


Nożyczkami nie polecam, bo bolą palce i krzywo. Nożem idzie szybko i równo.


Jeżeli ktoś ma firanki na żabki to wiadomo jak powiesić czapki Mikołaja. Ja musiałam delikatnie przyfastrygować do firanki, bo nie miałam innej możliwości zamontowania listwy z czapkami Mikołaja :)

Wyglądają super :)

Dzisiaj będziemy robiły jeszcze Śnieżynki.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty