Zupa marchewkowa

Ile można gotować zupę pomidorową, ogórkową czy warzywna?! Wstałam rano i myślę o warzywach z których nie robiłam zupy. Padło na najzwyklejszą marchewkę 😊 hmmm nie wiem dlaczego wcześniej nie ugotowałam zupy marchewkowej?!😉

Oczywiście jak większość zup i ta nie jest jakaś skomplikowana 😊

Składniki:
*ok 900g marchewki
*ok 1kg porcji rosołowej lub innego mięsa
*3 wielkie garście suszonej włoszczyzny- nie żałuję jej, więc dodaję sporo. Można włoszczyznę w paski (mrożonka) lub surowe (tu szkoda mi czasu 😋 )
*3 łyżeczki czubate koncentratu pomidorowego
*kilka liści laurowych
*3 ząbki czosnku
*sól,
*pieprz
*papryka słodka
*śmietana

Dodatkowo do wyboru:
*ryż,
*lane kluski (porcja na 2-kę dzieci: 2 jaja,2 czubate łyżki mąki+szczypta soli)
*ziemniaki
*soczewica czerwona

Mięso umyć i wrzucić do szybkowaru.

Marchew obrać i zetrzeć na drobniutkich oczkach.  Żeby nie brudzić kolejnych naczyń, ścierałam od razu do garnka.

Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, liście laurowe, warzywa, pieprz. NIE DODAJEMY JESZCZE SOLI!!!!

Jeżeli robimy z ziemniakami to musimy je obrać, pokroić w kostkę i dodać już na tym etapie.

Zalać wodą do 3/4 wysokości garnka. Zamknąć szybkowar i gotować na dużym ogniu.

Jak się zagotuje, zmniejszyć ogień na minimum, ustawić zegar na (UWAGA! Czas może się troszkę różnić, tzn u was będzie krócej, bo mój szybkowar jest już stary, nie taki szczelny jak nowy, więc muszę gotować ciut dłużej):

a) 25min jeżeli robimy z ziemniakami

b) 20min jeżeli gotujemy samą zupę i będziemy jeść z ryżem lub lanymi kluskami

c) 14min jeżeli wybierzemy soczewicę, po tym czasie zachowując bezpieczeństwo odparowujemy szybkowar, dodajemy 150-200g soczewicy, zamykamy szybkowar i od zagotowania ustawiamy jeszcze zegar na ok 7-8min.


Jak zupa będzie ugotowana, znowu ostrożnie odparowujemy szybkowar.

Wyciągam mięso. Jeżeli ktoś chce pożywniejszą to może mięso obrać i przełożyć do oddzielnej miski-dużej. Dodajemy do tej samej miski jakieś 3/4  zupy, śmietanę, koncentrat pomidorowy i miksujemy blenderem.  Jakby co dolać wody.

Po zmiksowaniu dodajemy do pozostałej zupy w garnku, dopiero teraz doprawiamy solą, pieprzem i odrobiną czerwonej papryki. Ostra czy słodka to zależy od upodobań 😊 Dodałam słodką, bo to dzieci będą jadły, więc delikatniejsza będzie.

Wymieszać.

W między czasie ugotowałam na dzisiaj do zupy ryż. (300g wypukanego ryżu+550g wody+sól+odrobina oliwy. W szybkowarze od zagotowanie 3min, wyłączyć i zostawić do ostygnięcia).

Jutro zrobię z lanymi kluskami lub ziemniakami. Po prostu ziemniaki obiorę, pokroję w kostkę i ugotuję w osolonej wodzie (zajmuje to kilka min) jak zwykle i dodam do zupy już ugotowane do zupy.
Pychotka 😍

Smacznego 😊

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty