Wątróbka z cebulką, szpinakiem i ziemniakami

Nie wiem jak Wam, ale mi i mojej rodzince wątróbka bardzo smakuje. Oczywiście nie robię jej co chwilę. Marek jak się poznaliśmy nie lubił, ale moja wątróbka mu zasmakowała Może dlatego, że robię chrupiącą, a nie krwistą jak u niego w domu się robiło ;/ bleee 


Pamiętam jak moja mama smażyła wątróbkę drobiową. Taką od dopiero co zabitej kury, świeżą. Umyta, szybko usmażona i na koniec tylko sól i pieprz. Jadłam z chlebkiem  Była pycha Albo właśnie obtoczoną w mące, usmażoną z cebulką i ziemniakami. Do tego ogórek kiszony ach niebo w gębie


 Składniki:

*1 kg wątróbki drobiowej
*450g szpinaku
*2 cebule pokroić w kostkę
*3-4 ząbki czosnku
*ok 1/3 kostki masła
* mąka do obtoczenia wątróbki
*olej do smażenia
*sól, pieprz świeżo mielony

 Wątróbkę, myjemy i w razie czego usuwamy żyłki i te błonki. Obtaczamy w mące i smażymy na oleju pod przykryciem, bo pryska i strzela

 Na tej samej patelni smażę cebulkę z czosnkiem i na koniec dodaję szpinak rozmrożony w mikrofali. Jeśli dodamy zamrożony to wiadomo, że ciut dużej dusimy, bo musi się rozmrozić.

Do gotowego szpinaku z cebulką dodaję usmażoną wątróbkę, pieprzę i dużo solę. Całość smażymy z 2-3min na małym ogniu ciągle mieszając. Wyłączyć gaz, dodać masło i wymieszać. Spróbować czy dosyć doprawione solą i pieprzem.

Podaję z ubitymi ziemniaki Pyszne, moje laski uwielbiają taką wątróbkę :)

Smacznego


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty