Biszkopt- duży 28cm

Biszkopt znalazłam na stronie Uwielbiam gotować. Ogólnie to mam przepisy na biszkopty, ale na tą małą tortownicę. Jednak mała mi się popsuła i kupiłam dużą. Nooo więc szukałam jakiegoś przepisu na duży biszkopt. Trafiłam na tą stronę i przepis mnie zaintrygował, bo jest z olejem :) Tak więc już się piecze i zobaczymy :) Na razie jest pełna tortownica :) Mam nadzieję, że nie opadnie.

Naszukałam się i naczytałam porad o biszkoptach :) Połączyłam wszystko czego trzeba przestrzegać, żeby biszkopt był idealny :)

  • Piekarnik nagrzany 180st. termoobieg
  • Na spód tortownicy papier
  • Nie smarujemy boków tortownicy-niczym! Żeby biszkopt był równy, a nie kopiasty. Tłuszcz się topi i dlatego pieczone ciasto odchodzi od boków, przez co robi się niechciany kopiec.
  • Rzuć biszkoptem o podłogę z 50cm...i tutaj jak większość baaardzo się zastanawiam :) hehehehe nie ukrywam, że się obawiam tego zabiegu :) Jednak jak mus to mus :) 
  • Tortownica, miska od miksera i trzepaczki muszą być suche.


Składniki na tortownicę o średnicy 28 cm:

*6 jajek
*1 szklanka cukru
*1 szklanka mąki pszennej
*1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
*1 łyżeczka proszku do pieczenia
*1,5 łyżki oleju słonecznikowego
*szczypta soli




Składniki na tortownicę o średnicy 23,5 cm:
*4 jajka
*3/4 cukru
*3/4 szklanki mąki pszennej
*1 łyżka mąki ziemniaczanej
*1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
*1 łyżka oleju słonecznikowego
*szczypta soli


Białka starannie oddzielić od żółtek.

Białka zmiksować ze szczyptą soli, pod koniec dodać stopniowo cukier i ubić na sztywną pianę.

Do piany z białek dodać po jednym żółtku , olej i miksować do połączenia.

Następnie do masy jajecznej dodawać partiami przesianą mąkę pszenną, ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Całość mieszać łyżką.

Dno tortownicy wykładam papierem do pieczenia.

Masę wylać do przygotowanej tortownicy, wyrównać łyżką i wstawić do nagrzanego piekarnika do temperatury 180*C na 50 - 55 minut i do suchego patyczka.

Po upieczeniu od razu wyjmujemy biszkopt z piekarnika i razem z blachą upuszczamy na podłogę z ok. 50-60 cm wysokości. Jeśli boimy się stłuc kafelki można podłożyć szmatkę lub koc.

Biszkopt wstawiamy z powrotem do piekarnika, aby ostygł przy lekko uchylonych drzwiczkach. Gdy biszkopt będzie całkowicie zimny, nożykiem odkrajamy go od brzegów tortownicy i przekrajmy nożem 3-5 blatów.




Smacznego! :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty