Zapiekanka z kurczakiem i makaronem.

Jednogarnkowe danie, które jest proste, szybkie i pyszne :)

Idealny obiad "resztkowy" jeżeli zostanie nam mięso z zupy. Może to być kurczak, indyk, wieprzowina czy wołowina. Możemy nawet użyć kilku rodzai mięsa. Wszystkie resztki :)


Ja niestety nie miałam pod ręką gotowanego mięsa, więc ugotowałam w szybkowarze, kurczaka z warzywami. Mięso na dzisiaj, a rosołek na kolejny obiad.

Składniki:
*gotowane mięso- jakie mamy :)
*makaron: rurki, kolanka, kokardki-też wsio ryba :)
*1 op. mrożonego szpinaku
*bazylia
*oregano
*tymianek
*sól
*pieprz
*czosnek-4-5 ząbków
*kartonik koncentratu pomidorowego
*1 puszka pomidorów krojonych
*żółty ser starty - sporawo ok 500g, więc kupuję końcówki, które są dużo tańsze.

Jeżeli nie mamy makaronu np. z poprzedniego dnia to gotujemy w osolonej wodzie z odrobiną oleju i odcedzamy. NIE WYLEWAĆ WODY. Odcedzić do miski i wrzucić mrożony szpinak. Dosłownie na chwilkę. Żeby rozmrozić szpinak. I przecedzić na drobnym sitku.

Z mięsem podobnie. Czyli gotujemy z warzywami np. mrożona włoszczyzna w paski lub garść suszonej DOMOWEJ VEGETY lub po prostu samo mięso. Nie soliłam mięsa, bo zamierzam użyć rosołek do jakiejś zupy. A zupa jest lepsza, jak się ją soli już po ugotowaniu wywaru mięsno-warzywnego.
W moim szybkowarze piersi gotowałam 20min od zagotowania.

Wyciągnęłam mięso i rozdrobniłam za pomocą widelca.
Przełożyłam rozdrobnione mięso do garnka, dodałam zmiażdżony czosnek, przyprawy, koncentrat i pomidory. Chwilkę poddusić.

W sumie prawie już obiad gotowy....












Teraz wszystko do jednego dużego garnka i mieszamy. Dodać połowę startego sera. Wymieszać i w razie czego doprawić.

Przełożyłam to do kombiwaru, posypałam serem i zapiec kilka min. Aż ser się rozpuści. Gotowe.
Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty