Zupa serowa z ziołami

Właśnie zrobiłam zupę serową. Naczytałam się przepisów i w sumie, żaden mnie całkowicie nie zadowalał. Zrobiłam, więc po swojemu. Od początku do końca :)

(zdj. jutro)


Składniki:
-bulion drobiowy-ja robiłam wielki gar i dodawałam kostki drobiowe na oko,tak żeby miał dobry smak.
-cebulka
-2-3- ząbki czosnku
-liście laurowe
-pieprz
-gałka muszkatołowa
-zioła prowansalskie
-300-500g żółty ser-kupuję tańszy tzn takie końcówki i mixuję w robocie. Miałam 2 paczuszki w sumie ok 450-500g.
-śmietana duża 18%
-mąka pszenna ok 1 szkl
-troszkę masła lub oleju
-szynka lub szynkowa myślę, że może być też boczek, ale chudy i bardzo cieniutkie plastry.

W dużym garnku rozpuściłam kostki rosołowe tak,żeby był odpowiedni smak. Dodać liście laurowe, drobno posiekany czosnek pieprz świeżo mielony. Włączyć gaz i gotować na małym ogniu


W tym czasie zeszklić cebulkę. Dodać kilka łyżek mąki dodać oleju lub masła i zrobić zasmażkę. Jak do sosu. Ale tylko delikatnie podsmażyć. Dosłownie minimalnie.

Dodać zasmażkę z cebulką do gotującego się bulionu - miksuję, żeby nie było grudek.

Zmniejszyć ogień i chwilkę gotować ok 7-10 min. Ciągle mieszając!

Jak bulion z zasmażką będą się powolutku gotować Podsmażyć szynkę pokrojoną w prostokąciki, albo długie plasterki. Kupiłam pokrojoną szynkę, więc na szybko zrobiłam prostokąciki. Podsmażoną dodać do reszty.

Chwilkę pogotować-ciągle mieszać. Dodać starty żółty ser, zioła prowansalskie, gałkę i MIESZAĆ.

Teraz to już bardzo pilnujemy i mieszamy co chwilkę,żeby ser nie przywarł. Gotować aż ser się rozpuści. Nie musi całkowicie. I pewnie tak będzie.

Po ok 5 min dodać przygotowaną wcześniej zaklepkę ze śmietany, mąki i odrobiny bulionu-odlać z garnka i wszystko wymieszać. Dodawać to do zupy i bardzo szybko mieszać.

Podgotować jeszcze z 5 min i gotowe.

Podawać z nitkami-makaronem lub grzankami. Ja mam makaron.

SMACZNEGO!

Powiem po mojemu... wyszła zajebista!!!!

***

z 27 listopada

 Dzisiaj byłą z grzankami (chleb w kostkę, wrzucić na patelnię, doprawić ziołami i czosnkiem. Zarumienić) Markowi baaardzo z nimi smakowało. Stwierdził, że lepsze niż z makaronem.
                                       

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty