Skrzydełka po chińsku z ryżem

Wczoraj wieczorem jak zwykle włącza się myślenia CO NA OBIAD???? Przeglądałam Google i jakoś nic mi nie podchodziło. W końcu wymyśliłam :) Proste, bardzo szybkie i mało do zmywania ;p hahaha

Jak zwykle porcja na 4 osoby na 2 dni

Zdjęcia jak zwykle później tzn po obiedzie ;p

Składniki:
* 1,5 kg skrzydełek ok 14szt
*sos sojowy
*sos rybny
*olej sezamowy
*pieprz
*kurkuma
*curry
*papryka mielona
*oregano
*Czosnek marynowany w oliwie z oliwek z ziołami

Skrzydełka umyć i powyłamywać same końcówki, żeby łatwo się usmażyły. Włożyć do woreczka foliowego i dodać wszystkie przyprawy, olej sezamowy ok 1 łyżeczki, 1 łyżeczka sosu rybnego i sporo sosu sojowego. Zakręcić woreczek i dokładnie "wymerdać" Gabi tak mówi :)

Wylać sosy z woreczka na patelnię i smażyć z dwóch stron skrzydełka. U mnie na 2 razy smażyłam.


Gdy skrzydełka się smażą do dużego garnka wysypać...

*2 op. włoszczyzny w paski- mrożonka (można mieszankę chińską, ale ona droższa i moje laski nie przepadają za nią)

Dodać troszkę wody i sosu sojowego z 3 łyżki . I ok 10-15 min pod prużyć, żeby troszkę zmiękły.

W tym czasie usmażą się skrzydełka, które dodajemy do warzyw. Wszystko delikatnie i dokładnie mieszamy.

Na patelni co smażyliśmy skrzydełka podsmażamy z 200g pokrojonych oliwek. Dosłownie 1 minutę i dodajemy do warzyw i mięsa.

W miseczce rozrobić wg przepisu Fix do Chińskich potraw 2szt i dolać do reszty. Wymieszać. Pewnie będzie gęste więc dolać jeszcze wody. Na oko dolałam  jakieś 0,5l.

Gotować jeszcze przez chwilkę i koniec :)

Podawać z ryżem lub z makaronem i surówką :)

Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty