Ziołowe ćwiartki ziemniaków z mięsem i surówką

Pyszny obiadek i mało skomplikowany :)


Składniki:
*ziemniaki
*oliwa z oliwek
*czosnek lub czosnek w ziołach
*mięso mielone
*mała puszka kukurydzy
*4 łyżeczki koncentratu pomidorowego lub puszka pomidorów pokrojonych w kostkę

*Sałata lodowa
*2 marchewki
*koperek
*zioła...jakie lubicie
*pieprz,sól

Ziemniaki umyć, pokroić w ćwiartki (na 4) i zagotować 5min!

Odcedzić i chwilkę zostawić, żeby odparowały.

Rozgrzać piekarnik.

Na tej dużej blasze z piekarnika wlać trochę oliwy z oliwek  w ziołach .


Przełożyć delikatnie ziemniaki,  odrobinę polać olejem i doprawić ziołami...jakie lubimy :)


Wstawić do piekarnika na 30min w 250st.

Ziemniaki się smażą, więc zabieramy się za mięsko :)

Rano Marek kupił świeżą zmieloną szynkę z karkówką 1kg. 

Oczywiście dodałam mojej aromatycznej oliwy z oliwek i 2 ząbki czosnku. Podsmażyłam mięso. Tak, żeby było sypkie. Doprawiłam solą, pieprzem, oregano, tymianek, bazylia, chili. 

Gdy mięso jest już podsmażone dodałam 4 łyżeczki koncentratu pomidorowego (można wkroić pomidory) i 1/2 małej puszki kukurydzy. Smażyć z 2-3 min. 

Zrobiłam też prostą i szybką surówkę...

Połowa salaty lodowej (miała być kapusta, ale Marek zapomniał kupić i zrobiłam z tego co miałam ;) ). Dziewczynki miały zabawę i ją pokruszyły. Dodałam drugą połowę puszki kukurydzy, starłam 2 marchewki, +troszkę jogurtu naturalnego, soli, pieprzu, cukru i oliwy z oliwek. Wymieszać i  odstawić, żeby się przegryzła ;)

Na talerzu położyć surówkę, ziemniaki posypać świeżym koperkiem i "posypać" mięsem. Dodatkowo można podać Sos czosnkowy lub/i ketchup.

Komentarze

  1. takie ziemniaczki uwielbiam i ja, jak i moj oliver, czesto takie robi w zamian za kuskus czy kumose, ale slodkie ziemniaki babaty jeszcze lepsze, polecam,

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty