Smak wakacji i zachód słońca czyli nalewka truskawkowo porzeczkowa

Tak wiem, że już teraz to raczej za późno na taką nalewkę. Chyba, że ktoś ma jeszcze zamrożone owoce :) Ale dopiero kilka dni temu ją zlałam do butelek. I uwierzcie, że smak i zapach rewelacyjny :)

Truskawki kupiłam dosłownie w ostatniej chwili, więc były baaaardzo słodkie i pachnące. Tak samo z porzeczkami. Zrywałam ostatki, które były na krzaku :) Takie niedobitki :) Więc też bardzo słodkie. Dlatego cukru dużo nie dawałam, bo truskawki i porzeczki na prawdę były aż przesłodzone. Zapach gotowej nalewki jest genialny :D

Składniki:
* 1kg.truskawek
* 1,5 kg.porzeczek czerwonych
* 1/2 kg.cukru
* kawałek imbiru
* 1 laska cynamonu
* wódka lub spirytus
*woda przegotowana





Proporcje spirytusu i wody:
 Moc 35% = 368ml spirytusu + 658ml wody
 Moc 40% = 421ml spirytusu + 608ml wody
 Moc 45% = 474ml spirytusu + 557ml wody
 Moc 50% = 526ml spirytusu + 505ml wody
 Moc 60% = 631ml spirytusu + 400ml wody
 Moc 70% = 736ml spirytusu + 291ml wody
 Moc 80% = 842ml spirytusu + 178ml wody
 Moc 90% = 948ml spirytusu + 62ml wody

Proporcje na 1l wódki ile dodać wody:
 Moc 60% = 1000ml wódki + 630ml wody
 Moc 55% = 1000ml wódki + 780ml wody
 Moc 50% = 1000ml wódki + 960ml wody
 Moc 45% = 1000ml wódki + 1180ml wody
 Moc 40% = 1000ml wódki + 1440ml wody
 Moc 35% = 1000ml wódki + 1790ml wody
 Moc 30% = 1000ml wódki + 2240ml wody


Nalewki nie należą do zbyt skomplikowanych, więc ze zrobieniem idzie szybko....

...Owoce obrać, umyć i przekładać naprzemiennie  z cukrem w dużym słoju lub małym gąsiorze: truskawki, porzeczki,cukier, truskawki...itd. U mnie oczywiście wielki słój.

Na koniec dodać laskę cynamonu, pokrojony w plasterki imbir i zalać wódką lub spirytusem. Rozcieńczonym lub nie. Jak jeszcze było ciepło postawiłam ten słój na balkonie, na słoneczku. Później odstawiłam na 3mies.

Po tym czasie odcedzić i przefiltrować przez filtry do kawy.

Przelać do butelek i gotowe. Idealne na jesienne i zimowe przeziębienia lub na rozgrzanie... oczywiście tylko dla dorosłych :)

A co z owocami??? Przełożyć do słoików i schować do lodówki. Można dodawać do herbaty :D Tylko nie za dużo, bo to ma być delikatny posmak, na rozgrzanie, a nie na upicie się ;p hahaha
I uwaga, nie wsiadać za kierownicę po "herbacie z prądem"!!!! Po nalewce też!

Na zdrowie :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty