Pasztet z wątróbek drobiowych


 Tani, szybki i na prawdę smaczny domowy pasztet.

 *wątróbki drobiowe-zmiksować
*cebula- zmiksować i podsmażyć
*czosnek-zmiksować  i podsmażyć
*4 jajka
*kilka suszonych grzybów- rozkruszyć
*kawałek boczku wędzonego, gotowanego-zmiksować
*majeranek
*pieprz
*sól
*Wgeta
*papryka mielona
*bułka tarta
*bułka namoczona w mleku

Cebulę,czosnek po zmiksowaniu podsmażyć na złoty kolor.

Wątróbkę zmiksować, dodać resztę składników i znowu zmiksować. Doprawić. Bułki tartej dodawałam na oko, żeby nie była taka woda. Będzie wciąż rzadkie, ale nie jak na początku.

Wiadomo,że wątróbki nie spróbuje się, bo surowa. Dlatego rozgrzać patelnię- ja mam taką małą. I wlać łyżeczkę. Jak się podsmaży...dosłownie kilka sekund. Spróbować czy dosyć doprawione. Jeśli "czegoś" brakuje to doprawić i znowu łyżeczkę wlać na patelnię... Aż będzie nam smakowało :)

Naszykować keksówkę. tzn wysmarować margaryną i posypać bułką tartą.



 

Wlać wątróbkę do formy, posypać np. ziołami, albo tak jak ja przyprawą do grilla i wstawić do nagrzanego piekarnika. 180st. 60-75min. Sprawdzić patyczkiem.

Wystawić i wystudzić. Pokroiłam na 4 części. Część można zamrozić. U mnie 1 część poszła od razu ;), Jedną dałam rodzicom. Tacie tak smakował, że po obiedzie mimo, że był najedzony zjadł jeszcze chlebka z pasztetem :) 3 część zostawiłam w lodówce, a jedną zamroziłam :)

Smacznego.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty