Drożdżówki z serem



Ciasto drożdżowe: 8 sztuk
*1 szkl. mleka
*1/4 szkl. oleju
*1 jajko
*1/2 kg mąki
*30g drożdży
*1/2 szkl. cukru (można dodać więcej jeśli nie robi się lukru)
*1 cukier waniliowy
*szczypta soli

Nadzienie serowe:
*1 kostka sera
*1 jajko ( 1 żółtko, a białko odłożyć do posmarowania bułek przed pieczeniem)
*6 łyżeczek cukru (zależy jak kto lubi słodkie)
*1 cukier waniliowy



Wszystko na ciasto wrzuciłam do maszyny do chleba w podanej kolejności. :) Ale podaję też przepis na normalne robienie ciasta :)

Drożdże rozkruszyć w ciepłym mleku z 1 łyżką cukru i 1 łyżką mąki, rozmieszać i odstawić do wyrośnięcia.

Dodać pozostałe składniki i wyrobić na gładkie ciasto (można mikserem), odstawić do wyrośnięcia.
Podzielić na 8 porcji


uformować placki, można okrągłe i w środku dziura


Nałożyć ser i pozawijać.  Mój był doś rzadki,więc dodałam z 2 łyżki mąki.



i upiec ok. 25 minut w temp. 170 stopni.




Przed włożeniem do piekarnika posmarować białkiem wierzch bułek, by ładnie się zarumieniły.


***
Właśnie kończy się piec chlebek ze słonecznikiem :)
***

Gabi namalowała dzisiaj Naszą rodzinkę.Tak pięknie jej to wyszło, że powiesiłam rysunek w ramce na ścianie u nich w pokoju :)





***

A to kwiatek, który dostałam w piątek od Gabi :* Jak wychodziłyśmy z Werą ze szpitala.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty