Kruche maślane ciastka

 Prościutkie i tanie ciastka. A smak zniewalający. Pycha. Na prawdę rozpadają się w ustach. Są delikatne i maślane :) GENIALNE!!!!!!! :D




Składniki:
*1 masło w temp. pokojowej
*2/3 szklanki cukru
*1 olejek waniliowy lub 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
*1/2 łyżeczki grubej soli
*2 1/3 szklanki mąki- przesianej
*1 łyżeczka proszku do pieczenia
*3-4 łyżeczki gorzkiego kakao- niekoniecznie






Mikserem wymieszać masło i cukier, aż się dobrze połączą, 1 do 2 minut.

Dodać olejek waniliowy i sól.

Stopniowo dodawać mąkę i kakao. Kontynuować mieszanie, aż składniki będą dobrze połączone.

Ja mam najzwyklejszy mikser, więc musiałam wszystko jeszcze ręcznie chwilkę zagnieść ok 1-2min. Jeśli ktoś ma "lepszejszy" mikser i ma w kpl. specjalne łopatki do mieszania ciasta to będzie prostsze i ciut szybsze rozwiązanie.

Ciasto owinąć folią i włożyć do lodówki, żeby się schłodziło na 15-20min.

Podzielić ciasto na 2 części. Najpierw jedną część umieść na dużym kawałku folii spożywczej, przykryć drugim kawałkiem folii i rozwałkować ciasto pomiędzy folią do 0,5mm.










Wycinać ciasteczka. Później to samo z drugą częścią ciasta.

Rozgrzej piekarnik do 175-180 stopni.

Piec 13-16 minut. Mój piekarnik czasami nie dopieka dlatego trzymałam 16 min. Ale pilnować już od 13 min, żeby się ciastka nie spiekły.

Po wyciągnięciu z piekarnika ciastka są miękkie, więc OSTROŻNIE żeby nie połamać!!!!



Niech ciasteczka schłodzą się na papierze do pieczenia przez 5 minut. Ostrożnie przenieść ciasteczka na ruszt i pozwolić całkowicie ostygnąć.

Można je polać czekoladą lub maczać w czekoladzie, ale uwierzcie mi, że nawet takie "gołe" są pyyyszne, delikatne i mega maślane.

Smacznego :)

 Smacznego :

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty