Makaron po węgiersku

Bardzo szybki obiad!

Możemy kombinować z dodaniem sera, mieszanki warzywnej czy same brokuły :) U mnie wszyscy wszystko jedzą, więc nie mam problemu jeżeli zrobię brokuły czy brukselkę :)

Dla odmiany do sosu dodać ok 400g leczo ale usunąć z przepisu rosół.

Składniki:
* 1 cabula
* 250g szynki konserwowej-w plasterkach
* 400g (1op) makaronu wstążki
* masło do podsmażenia
* 1l rosołu- ugotowałam na szybko z garścią suszonych warzyw i 2 ćwiarte kurczaka w szybkowarze zajęło to 25min
* 200ml śmietany- jedna mała
*słodka papryka
*ostra papryka
*pieprz
*sól
*tymianek

Jeżeli nie mamy rosołu to pierwszym krokiem jest ugotowanie rosołu. Tak jak napisałam wyżej ugotowałam w szybkowarze.

... rosołek się gotuje, a my spokojnie wstawiamy wodę na makaron- osoloną z odrobiną oleju. Gotować al dente- producenci podają na opakowaniu ile minut gotować. Wybieramy ten dolny zakres :)

Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę.

Szynkę pokroić najpierw w pasma, a potem w kostkę.
Masło rozgrzać na dużej patelni i, mieszając, zeszklić na nim cebulę. Dodać szynkę i krótko smażyć.

Mięso z rosołu wyciągnęłam, żeby przestygło, obrałam i dodałam z powrotem do rosołu. Cebulę z szynką delikatnie podlać rosołem (łatwiej odchodzi przypalone od patelni) i też dodać do rosołu.

Dodać śmietankę i przyprawy. Zagęścić sos mąką do konsystencji kremu.

Makaron odcedzić i dobrze osączyć.

Podawać posypane papryką.

Smacznego 😊

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty