Babka cytrynowa ubijana

Pyszna, prosta i tania :) I przede wszystkim wilgotna. My z Markiem nie lubimy takich suchych bab. Pewnie, że się zje, jednak wolimy wilgotne ciasta i ta babka jest idealna :)

Szybko została zjedzona :) hehehe Na pewno zrobię ją na Wielkanoc :) To na dole to nie zakalec a lukier. Poniżej opisałam o co chodzi :)


Składniki:
  • 4 duże jaja
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szkl. maki ziemniaczanej
  • 200 g stopionej margaryny
  • starta skórka z 1 cytryny
  • sok z 1 cytryny
  • 1 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 cukier waniliowy
Całe jaja ubić z cukrem na gęstą, puszystą masę.

Dodać mąki wymieszane z sodą

Na końcu wlewać powoli letnią margarynę, dodać sok i skórkę z cytryny.

Wymieszać delikatnie i wyłożyć ciasto do podłużnej keksówki- ta mniejsza lub mniejsza forma do babki.

Piec w nagrzanym piekarniku ok. 45 minut.

Po upieczeniu jeszcze ciepłą polukrować najszybszym, jaki znam lukrem :

Cukier puder i ciepła woda :) Polać babkę i poczekać aż stężeje.

Moja rada: 
Zrobić bardzo gęsty lukier i polać nim babkę.

Jeśli będzie rzadki to babkę wyjąć, położyć na kratce i dopiero polać. Inaczej będzie tak jak u mnie na zdj. czyli cześć lukru spłynęło i wsiąkło na spód ciasta.

Oczywiście ciasto wciąż jest PYSZNE, ale słodsze ;p  Mój mąż i Gabi nie narzekali, bo lubią lukier. Ja osobiście nie przepadam.

Do ciasta można dodać 1 płaską łyżkę kakao.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty