Makaron z boczkiem i szpinakiem

Dzisiaj na obiad coś nowego... Ale znalazłam w jakiś moich przepisach piękny, kolorowy przepis na makaron.

Brakuje mi wiosny, którą uwielbiam jak lato. I pewnie dlatego brakuje mi też kolorów. Dzisiaj biało ;/ Masakra :(

Znalazłam kolory na talerzu :)  Smak makaronu  jest równie cudny jak wygląd :) Na prawdę niebo w gębie :) Pyszny, delikatny i aksamitny smak!

W sumie szybki i średnio tani przepis. Jak skończyłam to dałam spróbować Gabi... od razu chciała go zjeść :) hehehe

Składniki:
*400 g wędzonego boczku
*500 g makaronu wstążki lub spaghetti
*450 g mrożonego szpinaku-liście, całą paczka.
*1 żółta i 1 czerwona papryka
*200 ml śmietany 36% (ta mała) lub jogurt naturalny
*1 op. mozzarelli
*oliwa lub olej
*pieprz
*sól




Ugotuj makaron w wodzie z dodatkiem soli i oleju. Odcedzić. NIE PŁUKAĆ WODĄ!!!! Polać oliwą lub olejem, troszkę doprawić solą, pieprzem i dokładnie wymieszać. Przełożyć do dużej miski.

W głębokiej patelni podsmażyć pokrojony w kosteczkę boczek, aż się lekko zbrązowieje.

Dodaj paprykę pokrojoną w kostkę. Podsmaż na małym ogniu pod przykryciem, aż papryka będzie miękka. Jeśli boczek jest chudy to dodać oliwy. Mój był wyjątkowo chudy (i pyszny ;) ) więc musiałam dodać oliwy, żeby się nie przypaliło.


Dodaj mrożony szpinak i duś aż się rozmrozi. Ja kupiłam dzień wcześniej i włożyłam do lodówki, więc przez noc się rozmroził. Dlatego na patelni dusiłam wszystko dosłownie z 2 min. Nie za długo, bo szpinak zrobi się brzydki.


Połącz z odcedzonym makaronem. Wymieszałam wszystko w misce, bo niewygodnie miesza się taką ilość na patelni.

Po wymieszaniu i dokładnym połączeniu z makaronem wrzucam na patelnię- duża patelnia i głęboka!


Na koniec dodaj śmietanę...

... i pokrojoną w kostkę mozzarellę.

Wymieszaj i podgrzej jeszcze chwilkę żeby ser się trochę rozpuścił.

Doprawić do smaku solą i pieprzem. Wiem, że boczek jest słony, ale przy takiej ilości makaronu to mało. Tym bardziej, że makaron, szpinak, mozzarella i śmietana są w sumie mdłe. Tak sporawo trzeba dosolić.

Najlepiej doprawić solą, pieprzem i próbować, aż będzie idealne :)

Smacznego :)

***

Aktualizacja 28 marca 2013

Dzisiaj ciut zmieniłam przepis :) Nowa wariacja też pyszna :) Kolejność robienia taka sama jak w I wersji. Tylko składniki się wymieniły...

Składniki:
  • 200 g wędzonego boczku
  • 500 g makaronu wstążki lub spaghetti
  • 450 g mrożonego szpinaku, siekany- cała paczka.
  • kurczak-wsio ryba jaka część, byle pokroić i podsmażyć.
  • 200 ml  jogurtu naturalnego
  • 200-300g żółtego sera startego
  • oliwa lub olej
  • cebula
  • 2 jajka
  • czosnek
  • pieprz
  • sól
Kolejność robienia taka sama jak w I wersji. Tylko składniki się ciut zmieniły.

Kurczaka i boczek podsmażyłam razem.

Na koniec dodałam jajka i ser. Na małym ogniu dusić kilka min. aż jajka się zetną i ser roztopi :)

Nie jest tak kolorowy jednak też pyszny :)

Wariacja z 27 maja 2015

Składniki:

600 g wędzonego boczku

500 g makaronu wstążki

450 g mrożonego szpinaku, siekany- cała paczka.


kurczak- pokroić i podsmażyć


200 ml  jogurtu naturalnego


3 op serka mozzarella


oliwa lub olej

2-3 papryki, najlepiej różnego koloru

pieprz


sól

Tym razem do wody w której gotowałam makaron dodałam oliwę z marynowanego czosnku, więc smak i zapach czosnkowy :) Oczywiście al'dente.

Odcedziłam i na prawdę delikatnie przelałam zimną wodą. Przełożyłam do wielkiego garnka :)

W między czasie pokroiłam i podsmażyłam boczek. Był bardzo topliwy, dlatego cały boczek przecedziłam i dopiero dodałam do makaronu.

Pokroiłam i podsmażyłam paprykę, kurczaka. Równiej przed dodaniem do makaronu przełożyłam na sitko, żeby nie było takie tłuste.

Na koniec dodałam szpinak, wodę z serków mozzarella, pokrojony w kostkę ser, jogurt, sól i pieprz.

Trzymałam na małym gazie, aż ser się zrobił ciągliwy :)

Pyyycha :)


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty