Mocno czekoladowy deser





Składniki:
*200 g gorzkiej lub deserowej czekolady
*100 g masła
*5 jajek

Piekarnik nagrzewamy do 118ºC.

Czekoladę należy rozpuścić wraz z masłem w kąpieli wodnej (na parze).

Po rozpuszczeniu dokładnie wymieszać, aż oba składniki się połączą.

W czasie gdy czekolada stygnie możemy ubić pianę w białek.

Gdy czekolada lekko przestygnie wrzucamy do niej żółtka i mieszamy łyżką do uzyskania jednolitej masy.

Dodajemy po trochu piany z białek i delikatnie mieszamy łyżką (nie mikserem).

Wlewamy do formy-robiłam w silikonowym serduszku. Ale może być też taka forma jak do tarty.

Pieczemy przez 16 minut.

Wystarczy naprawdę niewielki kawałek, aby zaspokoić każdego czekoladowego łasucha i każdą chęć na czekoladę :)

Podajemy z lodami, malinami, bitą śmietaną lub czekoladowym sosem. Ja podałam z bitą śmietaną.








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty