Bezy

Ulubione "ciastka" mojego męża. Ile mu dam tyle zje :) hehehehe Wiadomo, że nie robię zbyt często, bo dużo jajek, ale dzisiaj miałam aż z 12szt, bo w czwartek zostały mi z robienia FAWORKÓW

zdj. później

*6 dobrze schłodzone białka
*3/4 szkl. cukru pudru
*1 łyżka soku z cytryny lub łyżka octu
*1 łyżka mąki ziemniaczanej
*sól do ubijania białek

Schłodzone białka ubić na sztywną pianę (ja dodaję zawsze szczyptę soli).

Jak już jest ubita na sztywno dodawać po 1 łyżce cukier puder. Cały czas miksując.

Następnie dodać sok z cytryny lub ocet, a na końcu mąkę ziemniaczaną i wymieszać łyżką.

Wykładać ubite białka za pomocą łyżeczek lub szprycy. Kształty dowolne. Na wystawę nie idą :) Dla Gabi i Werki zrobiłam po serduszku i paluchu bezowym :)

 Bezy piec w piekarniku rozgrzanym do 150°C przez ok 30-35min. Spróbować czy są dobre. Uważać, żeby nie przesuszyć.

Po tym czasie wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i tak pozostawić aż bezy ostygną.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty