Zupa pomidorowa

U mnie w domu druga ulubiona zupa. Zaraz po serowej :)

Każdy robi inaczej zupę pomidorową. Moja mama jak zrobi inaczej smakuje i moja babcia też jakąś inną robi. Każda ma w sobie to coś :) Moja podobno też niczego sobie :) hehehe Tak twierdzi Marek i Gabi ;p Moja babcia dodaje różnych ziół i ja też. U mnie jest dużo warzyw i jest bardzo aromatyczna.


*kurczak-u mnie 3 ćwiartki tylne, ale może być różne
*włoszczyzna- mrożonka w paski
*2 puszki pokrojonych pomidorów
* mały koncentrat pomidorowy
*5 ząbków czosnku duże
*2-3 łyżki oliwy z oliwek
*natka od pietruszki- 1 pęczek
*koperek- 1 pęczek
*1 czerwona papryka
*1 cebula
*kostka rosołowa-zależy jakie jest tłuste mięso
*sól, pieprz,papryka,Vegeta, liście laurowe, bazylia

Zaklepka:
*jogurt naturalny lub śmietana 18
*mąka

*ryż lub makaron

Do dużego garnka wlać wody, dodać mięso,  sól, pieprz, papryka,Vegeta, liście laurowe,  3 ząbki czosnku. Ugotować rosołek. 

Czerwoną paprykę, cebulę posiekać i podsmażyć. Dodać do gotującego się wywaru.

Jak mięso jest już prawie dobre dodać paczkę włoszczyzny, pomidory z puszki.

W między czasie zgnieść 2 ząbki czosnku dodać oliwę z oliwek lub zwykłą. Odstawić, żeby się "przegryzło".

Pogotować wszystko jeszcze kilka min i dodać koncentrat, bazylię, kostkę rosołową-ostatnio nie dodaję, bo kupuję więcej mięsa,żeby było lepsze :)

Jeśli ktoś lubi gęsą zupę to zrobić zaklepkę. U mnie lepiej jedzą zupy bez zaklepek. Dziewczynki lubią rosół, więc dlatego wolą zupy bez zaklepki, bo przypominają rosół :)

Przygotować zaklepkę z mąki i jogurtu. Ja oczywiście zmiksowałam na gładką masę i powoli dolewałam gotującej się zupy ok 2 szkl.

Jak już będzie gładziutka masa dodać do reszty zupy i wymieszać.

W razie czego spróbować i doprawić. Wyłączyć.

Dodać pokrojoną natkę i koperek. Delikatnie wymieszać.

Podaję z makaronem lub ryżem.

Smacznego :)





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty