Kurczak Grażynki

Ulubione danie z kurczaka mojej rodzinki :) Nawet dziewczyny jedzą i nie narzekają, że dużo ;p Znika wszystko z talerza :)

Moja mama tak robi i dla mnie to najlepszy sposób na kurczaka!

W prawie każdym daniu obiadowym znajdziecie u mnie czosnek marynowany w ziołach. Na prawdę warto go zrobić. Później nie muszę dodawać już wcale, albo tylko troszkę ziół, bo czosnek i oliwa z oliwek w którym on jest zamarynowany jest tak przesiąknięty tymi zapachami, że...ach... :) brak słów :) Wg mnie taki czosnek powinien być w każdej kuchni :) hehehe


Składniki:
* pałeczki kurczaka
*olej do podsmażenia
*czosnek i 2 łyżki oliwy z ziołami
*sos sojowy
*majeranek
*pieprz
*sól
*papryka
*oregano,bazylia, tymianek
*0,5 szkl. soku pomarańczowego- niekoniecznie

Przeważnie pałeczki marynuję w tych wszystkich przyprawach ok 2-3godz. Ale wczoraj zaszalałam ;) i już wieczorem wrzuciłam wszystko do woreczka foliowego. Przez noc po marynowało się w lodówce i kurczak jest mega aromatyczny.


Na dobrej patelni- ja polecam ceramiczne, bo wg mnie dużo lepsze niż teflonowe. Podsmażyłam pałeczki. Muszą mieć piękną skórkę :) Jeśli patelnia przypala, nie wyjdzie :(

Następnie wlałam całą marynatę i dolewałam po troszku wody. Nie za dużo, żeby kurczak zachował piękny kolor i nie był rozgotowany. Dosłownie do 1/3 wysokości pałeczek. Jak wywaru będzie już o połowę mniej to znowu dolać i taak w kółko.

Po 30 min. odwrócić pałeczki i znowu to samo. Pod koniec zamiast wody dolałam soku pomarańczowego. Nie zawsze go dodaję :) I znowu prużyć.




NIEBO!!!!! :)

Podam z ziemniakami,koperkiem i surówką :)

Smacznego :)



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty