Mięso po rycersku

Niby proste, składniki też klasyczne, ale na prawdę pycha. Podsmażam wszystko na oliwie z oliwek co mam czosnek marynowany.

Dodałam też 3 łyżki oliwy z ziołami i 1 ząbek czosnku do ryżu jak gotowałam.

Składniki:
*1kg mięsa gulaszowego pokrojonego w kostkę (drobiowe, wieprzowe lub wołowe) u mnie z indyka
*200-300g boczku wędzonego, gotowanego
*0,5kg pieczarek
*2-3 cebule
*2 pęczki szczypiorku
*marynowany czosnek 3-4 ząbki lub zwykły czosnek
*sól, pieprz, majeranek, papryka ostra
*oliwa z oliwek lub olej

Pokrojone mięso podsmażyć.

W tym czasie pokroić boczek w kostkę i wrzucić na patelnię, po chwili dodać cebulę pokrojoną w kostkę i zarumienić.

Pieczarki pokroić w plasterki i też podsmażyć, ale chwilkę, nie muszą być mocno przyrumienione.

Wszystko się smaży, więc możemy pokroić szczypiorek do większego garnka (szybkowar).
Podsmażone mięso przełożyć do garnka ze szczypiorkiem, dodać boczek z cebulką i pieczarki. Wymieszać, dolać ok 2-3szkl wody, doprawić solą, pieprzem, papryką i majerankiem.

Zamknąć szybkowar i zagotować.Od zagotowania +5min.

Wyłączyć, podstawić szybkowar pod wodę, żeby zmniejszyć ciśnienie. Otworzyć i spróbować czy dosyć doprawione.

Podawać z ziemniakami, ryżem lub  makaronem. Można przed podaniem posypać szczypiorkiem.

Smacznego :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne wierszyki, rymowanki i wyliczanki z mojego dzieciństwa

Wiersze, wierszyki, rymowanki, kołysanki, piosenki i zagadki.cz.2

Wyniki odchudzania na platformie wibracyjnej-zdjęcia-efekty